קופירייטינג

אומנות הכתיבה הידועה נקראת גם "קופירייטינג".

קופירייטינג

קופירייטינג, הינה האינטגרציה המושלמת בין האמנות לחומר
קופירייטינג (באנגלית: Copyrighting) – פירושו קבלת זכויות יוצרים. עצם הגדרת התפקיד ככזה מעידה על מהות התפקיד והסמכות הרבה הטמונה בו.

לא בכדי נבחר למקצוע זה כינוי המקנה למושאיו בעלות על זכויות היוצרים, אם כי בכך מצויה חשיבות התפקיד, ביצירה, ברעיונאות, החלופה העברית למילה קופירייטינג.
קופירייטינג, הינה האינטגרציה המושלמת בין האמנות לחומר. מקצוע הקופירייטינג משלב בתוכו את מקסימום הדמיון, היצירתיות, המקוריות, שנינות ועם זאת את חריפות המחשבה הרציונאלית המעשית, מלווה בשיקולים כלכליים ושיווקיים לא מעטים.

דברו עברית!
מה הם אותם יצירתיות ודמיון מתוחכם הנדרשים? לשם מה ואיפה תבוא לידי ביטוי האמנות המחשבתית הזו במסגרת העבודה? ייעודו של מקצוע הקופירייטינג הלכה למעשה הוא להעביר את המסר מהיצרן או המשווק אל נמעניו הצרכנים.
תפקידם של העוסקים בקופירייטינג הוא לברוא את היצירה שתשכיל לשווק באופן הטוב ביותר את המוצר הנדרש.

מלאכת הקופירייטינג דורשת את זיעת מוח המחשבה והמקוריות להוליד את הסלוגן הבא, הפרסומת הבאה. המוצר הבא שיכבוש את השוק הודות לפרסום, הוא תנובתו הישירה של הקופירייטינג.

קופירייטר נולד
הוא זה שיישם נכונה את תורת השכנוע, הפיסכולוגיה ועד ולשיווק. המועמד הפוטנציאלי הוא זה בעל כושר הביטוי הגבוה ביותר, בעל סגנון אישי ייחודי ובלעדי אשר יקנה לו יתרון ברור על פני האחרים. עבודת הקופירייטינג מחייב הבנה של כוח השפה, המילה המדוברת, הכתובה ואף המשודרת.
תנאי סף למקצוע הקופירייטנג הם: חשיבה יצירתית, אינטואיטיבית, דמיון פורה, כתיבה אפקטיבית, משכנעת, קולחת כתיבה פרסומית, השקפה שיווקית וכלכלית.
עולם הקופירייטינג הינו רחב ומתפרש על תחומים רבים ומגוונים, על קשת רחבה של מקצועות ועיסוקים בתחום התקשורת השיווק והפרסום. נוסף על התכונות הטבעיות הנדרשות על מנת להגיע להצלחה המבוקשת בתחום, נדרש ידע מעשי ותיאורטי מתחומי הקולנוע, טלוויזיה, מולטימדיה ואמנות.
קופירייטינג דורש הכרה והפנמה של תהליך התקשורת, והשכנוע בפרסום, כתיבה עיתונאית, מיומנויות הכתיבה הרעיונית לרדיו, טלוויזיה ודפוס.

מעבר למילים
הכישורים המתבקשים למקצוע הקופירייטינג עבור אותם המעוניינים להפוך אותו למשלח ידם, הינם מעבר ליכולת מילולית גבוהה, ודמיון פורה אם כי בסופו של דבר מעגלי העבודה של התחום שיווקיים גרידא. מי מכם הרוצה לאייש לעצמו עמדה מכובדת בענף הקופירייטינג נדרש בהכרות עם דוקטרינות השיווק והפרסום, אסטרטגיות תכנון מסעי פרסום, יסודות השיווק והאינטרנט, אסכולות מרכזיות בפרסום ושיווק, מיומנות בהחדרת מוצרים, שיקולים לבחירת שמות המותג, תכנון נקודות המכירה ועוד.
אם כן, מילה טובה, רעיון חריג, דמיון יוצא דופן, ומח יחצ"ני הם המתכון הסודי להצלחה בעולם הקופיריטיינג.